Wednesday, April 14, 2010

kedai makan

1-
"abe mau make gapo ?"
"bihun goreng basah ada ?"
"ada"
"Nasi ayam kunyit ada ?"
"ada"
"ok kasi roti canai sekeping"

2-
"ye dik nak makan ape ?"
"saye nak nasi goreng pataya tapi nk nasi goreng kicap ade tk ?
nasi tu saye nk hitam tp bubuh kicap pastu nescefe ais susu lebih"
"ok"
"kalau tak kene dengan tekak saya,saya takan bayar ok"
"lol"
"kalau tak boleh buat cakap awal2"
"kita cuba la"
"tak,kalau tk kene ape yg cite rase saye mintak mmg saye takan bayar kak
seyes saye tk main2"
"ok"

3-
"makan ape bang?"
"bang bukak csi miami boleh ?"
"tak boleh sebab orang smua tngah tengok bola,takan nk tros bukak csi kot.."
"bang saya makan bayar tau kat kdai ni,so saya ada hak apa,"
"ermm"
"weh jom blah"

4-
"makan apa dik ?"
"baru lepas makan la bang"
"minum ?"
"kasi air basuh kaki satu"
"ok"

5-
"makan apa dik ?"
"nasi ayam tp nk ayam lebih"

(time bayar)
"makan apa tadi?"
"nasi ayam"
"ayam lebih eh ?
"tak tak"
"ok"

6-
"ye dik"
"bang saya lapar neh boleh tlg cpat sket tk nasi tu"
"adik baru je order"
"tak saya nk cpat jgak kalau tk saye pegi kfc cpat sket"
"ok"

7-
"ye dik"
"bang mana air saya tk smpai2 lagi"
(pergi tengor kt blakang tgk menu)

"loh adik mana order lagi"
"oh ye ke ?ok ok hahaha"

8-
"kak nak bayar"
"makan ape eh"
"cuba teka"

9-
"semua sekali 29 ringgit 70 sen"
"ye ye je bang main sebut je saye nampak"
"betul la.td awal2 abg dh kira"
"abg igt abg ade sihir ke leh main teka2 cam tu?"
"tak,abg cikgu math"

ini semua sekadar cerita...
tiada kena mengena dengan yg hidup mahupun yang sudah tiada..
lawak spontan..

No comments:

Post a Comment